Tender Intern
All’interno del nostro ufficio Gare, siamo alla ricerca di n. 1 stagista, Tender Intern, nella sede di San Gemini (TR).
Ti daremo la possibilità di sviluppare e consolidare le tue abilità in un ambiente dinamico e stimolante; in particolare, ti occuperai di:
- Inserimento e aggiornamento delle informazioni sui fornitori esistenti e nuovi nel sistema;
- Raccolta, verifica e archiviazione della documentazione necessaria per l’iscrizione dei fornitori all’albo; mantenimento di un archivio organizzato e accessibile;
- Contattare i fornitori per raccogliere informazioni aggiornate e rispondere a eventuali domande;
- Collaborare con il team per garantire che l’elenco dei fornitori sia aggiornato in vista delle gare d’appalto;
- Monitorare e analizzare i dati relativi ai fornitori per identificare eventuali aree di miglioramento.
Formazione:
- Diploma di scuola superiore o laurea.
Requisiti:
- Non è richiesta esperienza lavorativa pregressa, ma eventuali esperienze in ambito acquisti o amministrativo saranno considerate un plus;
- Buona conoscenza del pacchetto Office, in particolare di Excel;
- Buona conoscenza della lingua inglese;
- Precisione, attenzione ai dettagli e buone capacità organizzative;
- Buone capacità comunicative e di lavoro in team.
Compensation:
- € 700 rimborso spese;
- € 250 welfare;
- Ticket Restaurant.
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Within our Tender department, we are looking for n.1 intern, Tender Intern, at our location in San Gemini (TR).
We will give you the chance to develop and consolidate your skills in a dynamic and stimulating environment; in particular, you will be responsible for:
- Entering and updating information on existing and new suppliers in the system;
- Gathering, verifying, and archiving the necessary documentation for the registration of suppliers in the database; maintaining an organized and accessible archive;
- Contacting suppliers to collect updated information and respond to any inquiries;
- Collaborating with the team to ensure that the supplier list is up-to-date for upcoming tenders;
- Monitoring and analyzing supplier data to identify potential areas for improvement.
Education:
High school diploma or Degree.
Requirements:
- No prior work experience is required, but any experience in procurement or administrative fields will be considered a plus;
- Good knowledge of the Office suite, particularly Excel;
- Good knowledge of the English language;
- Precision, attention to detail and good organizational skills;
- Good communication and teamwork skills.
Compensation:
- €700 monthly expense reimbursement;
- €250 company welfare benefits;
- Ticket Restaurant vouchers.
Algeco S.p.A. is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees.